Write A Letter To Your Father Telling Him About Your Preparation For The HSC Examination

Write A Letter To Your Father Telling Him About Your Preparation For The HSC Examination.

write a letter to your father telling him about your preparation for the HSC Examination. (এইচএসসি পরীক্ষার প্রস্তুতি সম্পর্কে তোমার বাবাকে একটি চিঠি লেখ।)

My Dear Father,

Hope that you are well. Today I am writing you about my preparation for the HSC examination. I know the examination is knocking at the door and my preparation is complete.

I have no weakness in any subject. When I find any problem in any topic. I seek my teacher’s help. Thus I overcome the problem. Now, the revision period is going on.

Our principal has arranged some special classes to give us more ideas on all the subjects. It would be more helpful. However if everything is ok, I hope I would cut good figure in the exam. No more today. more when meet.

Your affectionately,
Rafique.

write a letter to your father telling him about your preparation for the HSC Examination. (এইচএসসি পরীক্ষার প্রস্তুতি সম্পর্কে তোমার বাবাকে একটি চিঠি লেখ।)



অনুবাদ:

প্রিয় বাবা,

আশা করি ভালো আছো। আজকে আমি তোমাকে আমার এইচএসসি পরীক্ষার প্রস্তুতি সম্পর্কে লিখছি। আমি জানি যে পরীক্ষা সন্নিটে আর আমার প্রন্তুতি সম্পন্ন। কোনো বিষয়ে আমারদেুর্বলতা নেই।

কোনো বিষয়ে সমস্যা মনে হলে আমি শিক্ষকের সাহায্য খুঁজি। এভাবে আমি আমার সমস্যার সমাধান করি। এখন রিভিশন চলছে।

সর্ববিষয়ের উপর অধিক ধারনা দেওয়ার জন্য আমাদের অধ্যক্ষ কিছু বিশেষ ক্লাসের ব্যবস্থা করেছেন। এটা খুব সাহায্য প্রবণ হবে। যা হোক সব ঠিক থাকলে, আশা করছি পরীক্ষায় ভালো নম্বর পাবো। আজ আর নয়, সাক্ষাতে কথা হবে।

তোমার আদরের,
রফিকুল।



যুক্ত হোন আমাদের ইউটিউব চ্যানেলে এখানে ক্লিক করুন এবং আমাদের সঙ্গে যুক্ত থাকুন ফেইজবুক পেইজে এখানে ক্লিক করে। বিভিন্ন শ্রেনির সকল বিষয়ে সাজেশন পেতে এখানে ক্লিক করুন। নতুন নতুন সব শিক্ষামূলক ভিডিও পেতে এখানে ক্লিক করুন।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *