Composition: A journey By Train I Enjoyed (বাংলা অর্থসহ)

Composition: A journey By Train I Enjoyed (বাংলা অর্থসহ)

Introduction: Generally, a journey is interesting to all. I am also fond of making journey. Specially, a train journey is very thrilling to me. A few days ago, I made a journey by train from Joypurhat to Khulna.

Occasion: The occasion was to join my friend’s sister’s marriage ceremony. My friend’s family lived in Khulna city. So, to attend the marriage ceremony, I had to make that, journey by train.



Description of the journey: There of my friends joined me. On the fixed day, we went to the station at 6:00 am and bought 4 first class tickets. We got on the train just at 7:00 am. It was an Inter City Train. A few minutes later, the train began to run.

The scenery I enjoyed: Luckily, I got my seat beside the window. The train was running at full speed. There were green fields and trees on both sides. I enjoyed the scenery very mindfully. It seemed that the trees and houses were running to back. Farmers were working in the fields, the cattle were grazing here and there. The train stopped at a few big stations. Almost five hours later, the train crossed the Herdinj Bridge. Then I saw the biggest railway bridge of Bangladesh. We enjoyed more nice scenery. Besides, we roamed about the whole train.

Destination: The train reached Khulna Station at 5:00 pm. We got down from the train and my friend received us. He became very glad to see us.

Conclusion: It was the most thrilling journey in my life. The journey gave me mach pleasure and experience. I can never forget in journey. Whenever I remember the journey, my heart becomes thrilling.

Composition: A journey By Train I Enjoyed (বাংলা অর্থসহ) / আমার রেল ভ্রমণ

ভূমিকা: সাধারণত, ভ্রমণ আনন্দদায়ক সবার কাছে। আমিও ভালোবাসি ভ্রমণ করতে। বিশেষ করে ট্রেন ভ্রমণ অত্যন্ত রোমাঞ্চকর আমার কাছে। কয়েকদিন পূর্বেই আমি একটি ট্রেন ভ্রমণ করছিলাম জয়পুরহাট থেকে খুলনা পর্যন্ত।

উপলক্ষ্য: উপলক্ষ্যটা ছিল যোগ দেয়া আমার বন্ধুর বোনের বিবাহ অনুষ্ঠানে। আমার বন্ধুর পরিবার বাস করত খুলনা শহরে। তাই বিবাহ অনুষ্ঠানে যোগ দেয়ার জন্য আমাকে বলতে হয়েছিল ঐ ট্রেন ভ্রমণ।

ভ্রমণের বিবরণ: আমার বন্ধু আমার সাথে যোগ দিয়েছিল। নির্ধারিত দিনে, আমরা স্টেশনে গিয়েছিলাম সকাল ৬ টায় এবং কিনেছিলাম ৪ টি প্রথম শ্রেণির টিকিট। আমরা ট্রেনে উঠলাম ঠিক সকাল ৭ টায়। এটা ছিল একটা ইন্টার সিটি ট্রেন। কয়েক মিনিট পর ট্রেনটি চলতে শুরু করল।

উপভোগ করা দৃশ্যাবলি: সৌভাগ্যবশত, আমি আমার আসন পেয়েছিলাম জানালার পাশে। ট্রেন চলছিল পূর্ণগতিতে। সবুজ মাঠ ও গাছপালা ছিল উভয় পাশে। আমি উপভোগ করেছিলাম দৃশ্যগুলো খুব মনোযোগসহকারে। মনে হচ্ছিল যে, গাছপালা এবং বাড়িগুলো পেছনের দিকে দৌড়াচ্ছে। কৃষকেরা কাজ করছিল মাঠে, গবাদিপশুগুলো ঘাস খাচ্ছিলো এখানে সেখানে। ট্রেনটা থেমেছিল কেবল কয়েকটি বড় স্টেশনে। প্রায় পাঁচ ঘন্টা পর ট্রেনটা অতিক্রম করল হার্ডিঞ্জ ব্রীজ। তখন আমি দেখলাম বাংলাদেশের সবচেয়ে বড় রেলওয়ে সেতু। আমরা উপভোগ করলাম আরও সুন্দর সুন্দর দৃশ্য। তাছাড়া, আমরা ঘুরে বেঢ়িয়েছিলাম গোটা ট্রেন।



গন্তব্য: ট্রেনটি থেমেছিল খুলনা স্টেশনে বিকাল ৫ টায়। আমরা ট্রেনটি থেকে নামলাম এবং আমাদের বন্ধু আমাদের অভ্যর্থনা জানাল। সে খুব খুশি হলো আমাদের দেখে।

উপসংহার: এটা ছিল সবচেয়ে রোমাঞ্চকর ভ্রমণ আমার জীবনে। ভ্রমণটি আমাকে দিয়েছিল প্রচুর আনন্দ ও অভিজ্ঞতা। আমি কখনই ভুলতে পারি না ঐভ্রমণকে। যখনই আমি স্মরণ করি ঐ ভ্রমণের কথা আমার হৃদয় রোমাঞ্চিত হয়।

যুক্ত হোন আমাদের ইউটিউব চ্যানেলে এখানে ক্লিক করুন এবং আমাদের সঙ্গে যুক্ত থাকুন ফেইজবুক পেইজে এখানে ক্লিক করে।

এগুলো দেখুন

composition flowers of bangladesh

Composition: Flowers of Bangladesh. (বাংলা অর্থসহ)

composition: flowers of bangladesh. (বাংলা অর্থসহ) Introduction: Flowers are the best gift of nature. It …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *