Paragraph: Our School Magazine. (বাংলা অর্থসহ)

Paragraph: Our School Magazine. (বাংলা অর্থসহ)

A school magazine is the preface of a school. Almost all the renowned schools publish school magazine every year. Our school also publishes a school magazine every year. The name of our school magazine is ‘Alokito Jibon’. For publishing a school magazine, a magazine committee is needed.

This committee is formed with the combination of students and teachers. Generally, the Headmaster is the chief of the committee. Two or three teachers work as advise. Some students work as proof reader, editor and so on.

The whole publication of the magazine is controlled by this committee. Normally, a school magazine contains various kinds of poems, features, stories, essays, comments, jokes etc.

It also contains various kinds of advertisements. Students are the main writers of this magazine. Besides, the headmaster and other teachers also write many kinds of important and educative features. A short story written by me has also been published.

A school magazine is very useful for the student. through it they can express their hidden talent. Again, by reading the writing of others, they can acquire valuable knowledge. In fine, a school magazine is a port and parcel of education. Therefore, it should be published regularly in every school.



অনুবাদ:

paragraph: Our School Magazine (বাংলা অর্থসহ) / আমাদের স্কুল ম্যাগাজিন

একটি স্কুল ম্যাগাজিন একটি স্কুলের মুখবন্ধ। প্রায় সকল নামকরা স্কুল প্রকাশ করে স্কুল ম্যাগাজিন প্রত্যেক বছর। আমাদের স্কুলও প্রকাল করে একটি স্কুল ম্যাগাজিন প্রত্যেক বছর। আমাদের স্কুল ম্যাগাজিনের নাম ‘আলোকিত জীবন’। একটি স্কুল ম্যাগাজিন প্রকাশের জন্য, একটি ম্যাগাজিন কমিটি দরকার হয়।

এই কমিটি গঠিত হয় ছাত্র ও শিক্ষকের সমন্বয়ে। সাধারণত, প্রধান শিক্ষক হন কমিটির প্রধান। দুই অথবা তিনজন শিক্ষক কাজ করেন উপদেষ্টা হিসেবে। কিছু ছাত্রছাত্রী কাজ করে প্রুভ রিডার হিসেবে, সম্পাদক হিসেবে এবং আরও অন্যান্য ভূমিকায়। ম্যাগাজিনের পুরো প্রকাশনা নিয়ন্ত্রিত হয় এই কমিটি কর্তৃক।

সাধারণত, একটি স্কুল ম্যাগাজিনে থাকে বিভিন্ন ধরনের কবিতা, ফিচার, গল্প, নিবন্ধন, মন্তব্য, কৌতুক ইত্যাদি। এতে আরও থাকে বিভিন্ন ধরনের বিজ্ঞাপন। ছাত্রছাত্রীরা হলো প্রধান লেখক এই ম্যাগাজিনের।

তাছাড়া, প্রধান শিক্ষক এবং অন্যান্য শিক্ষকগণও লিখে থাকেন বিভিন্ন ধরনের মূল্যবান ও শিক্ষামূলক প্রবন্ধ। আমার লেখা একটি ছোট গল্পও প্রকাশিত হয়েছে।একটি স্কুল ম্যাগাজিন খুব উপকারী ছাত্রছাত্রীদের জন্য।

এর মাধ্যমে তারা প্রকাশ করতে পারে তাদের সুপ্ত প্রতিভা। আবার অন্যদের লেখা পড়ে তারা অর্জন করতে পারে মূল্যবান জ্ঞান। পরিশেষে, একটি স্কুল ম্যাগাজিন শিক্ষার একটি অবিচ্ছেদ্য অংশ। কাজেই, এটা নিয়মিত প্রকাশিত হওয়া উচিত প্রত্যেক স্কুলে।



যুক্ত হোন আমাদের ইউটিউব চ্যানেলে এখানে ক্লিক করুন এবং আমাদের সঙ্গে যুক্ত থাকুন ফেইজবুক পেইজে এখানে ক্লিক করে। বিভিন্ন শ্রেনির সকল বিষয়ে সাজেশন পেতে এখানে ক্লিক করুন। নতুন নতুন সব শিক্ষামূলক ভিডিও পেতে এখানে ক্লিক করুন।

বি: দ্র: তোমার নিজের রচিত কবিতা, সাহিত্য বা যেকোনো শিক্ষামূলক লেখা পাঠিয়ে দাও এডুয়েটিক’র কাছে। এডুয়েটিক প্রকাশ করবে তোমার প্রিয় লেখাটি।

এগুলো দেখুন

composition flowers of bangladesh

Composition: Flowers of Bangladesh. (বাংলা অর্থসহ)

composition: flowers of bangladesh. (বাংলা অর্থসহ) Introduction: Flowers are the best gift of nature. It …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *